Sunday, February 8, 2009

Aku janji Ma Abah

Aku tahu semua yang berlaku itu ada hikmahnya
Jadi kuterima qada dan qadarnya dengan hati kehambaanku untukMu
Ya Allah bimbinglah hati ini dari lalai dan alpa dengan nikmatMu
Jadilah aku ini seorang hamba yang redha di atas segala ketentuanMu
Jadikanlah kesusahan itu sebagai nikmat supaya aku tidak mengeluh
Kerana kutahu setiap yang berlaku kepadaku itu adalah satu ujian daripadaMu
Untuk mendekati diriku ini kepadaMu
Itu tandanya rahmat dan kasih sayangMu amat luas
Ma,abah doakan anakmu ini supaya dapat menempuh ranjau kehidupan dengan tabah
Kutahu kau mengharapkan kejayaan dariku supaya aku dapat hidup bahagia dan menjadi seorang manusia yang berguna,berbakti kepada masyarakat
Akan kuingat segala pengorbananmu ketika membesarkanku
Harapanmu ini amat tinggi setinggi langit yang terbentang
Akan kutempuhi segala duri-duri kehidupan
Demimu mak ayah
Akan kuperolehinya
Segulung diploma dan ilmu
ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme