Thursday, November 26, 2009

Perkhemahan Tahunan PBSM USM Di Kem PLKN SYRUZ Bukit Mertajam Pulau Pinang

Tgh keringkan pakaian
Lepas Kawad
Sebelum Raptai Kawad
Time Latihan Bencana Alam
Di Dorm Lelaki
Time kawad kaki...
Time mula sampai...sedih..

Di Tasik tempat bermain kayak

21 NOV 2009

Aku bertolak dari cahaya gemilang pada pukul 7 pagi. Belum smpai kat padang kawad dah ada org mintak tolong angkat beg nya..rupa2nya exco PBSM..Sesudah smpai kat padang kawad,aku mendaftar diri dan diberi baju dan makanan..slepas itu aku mendapt tahu aku kumpulan 7 dan hanya 2 org je laki kumpulan aku dari 10 peserta…lelaki melayu aku je..yg sorang lagi cina..wong nama nya..

Aku pn bertolak..dan apabla smpai,aku ditaklimatkan oleh ketua kem di situ..dorm dibahagikan tetapi dorm lelaki hanya ada 1 dorm shaja disbbkn sedikit je lelaki.huhu..LDK 1 diberikan taklimat mengenai Bencana Alam..LDK 2 ialah untuk mereka visi dan misi dan bendera kumpulan.kumplan aku diberi nama KEJUTAN ELEKTRIK.Pada setiap pukul 5.30 – 6.30 ptg aku berlatih kawad untuk pertndigan kawad kaki pada hari akhir..Pada malam nya kmpulan aku membentangkan visi dan misi dan lambing dan bendera kumpulan aku…Pastu aku pn tdo..pukul 1 pagi lebih aku dikejutkan degn siren..rupa2nya ada latihan bencana alam..aku ditugaskan menjadi pengangkat org sakit..huhu..pastu aku berjaga untuk sentry aku pkul 3-4pgi..

22 NOV 2009

Bgun pukul 5.30…sesudah slat subuh dan senaman pagi,Aktiviti outdoor ialah Merempuh halangan..mcm PLKN buat tu…BEST..aku pass semua..ada yg xpass tp seronok la..mirol hebat jgk…pastu ptg LDK 3 ada aktiviti kompas giler…mcm amazing race…pastu diteruskan dgn kawad…pada malamnya LDK 4 aku membentangkan satu jwapan kepada soalan yg diberikan…dan pada pkul 11 sebenarnya ada jalan malam tetapi dibatalkan…

23 NOV 2009

Bgun 5.30…pagi tu ada Water confident bermain air dan kayak..best la jgak…ni kali kedua aku naik kayak..yg pertama time kesatria di UDM…pada petgnya LDK 5 aktiviti uji minda je dan berlatih untuk persembahan malam ni..malam terakhir..pastu dalam tgh bincang,ada plak Bencana Alam..kali ni aku jd pengangkat mangsa jgk…mujur xjd first aider dgn second aider…silap buat hancus,,,pastu aku kawad lagi…

Pada malam nya, ada BBQ dan persembahan…aku jd bapa kepada mangsa kejutan elektrik..pastu diteruskan dgn raptai kawad untuk esk…malam2 kawad jgk…

24 NOV 2009

Hari last bgun lewat pukul 6…ada raptai terakhir kawad dan pastu pertandingan kawad…VAD aku dpat tempat ke 2..berbeza 1 mata je dgn VAD 6…TERTEKAN AKU…Pastu perasmian penutup oleh Pengarah ko kurikulum USM dan pengerusi PBSM dan pembahagian sijil2..

Pastu makan dan pulang…..

-mula2 lama tp pastu rasa kejap je…

-makanan best..mewah sgt..


No comments:

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme